Sätter färg på mina ord och din tillvaro!
There´s always fiction in the space between.

1.3.11

Bantayan, vad ska jag tillägga?
Paradiset på dagarna och på kvällarna är utelivet som att kliva in i en cell på österåker.
-AAAANDY, vart faaan är bob dylaan? Skriker en 50 åring med 30kg silver runt halsen med kriminell stockholmsdialekt.
Jag kan inte mer än smålé åt vårt sällskap de senaste dagarna, 10-20 olika bar och resortägare från div länder.
Alla ser ut som hämtade ur FBI´s most wanted, men dom är sköna på sitt sett.
"Den där jävla runar asså, drog 120 blås på värmdö bron liksom."
Visst dom är runt 50 år och alla gifta med fillipinska tjejjer i 20 års åldern, dricker 3L gin varje kväll och skriker fuck off till varenda jävel. Men jag gillart.
Själva grejjen med att dom har småtjejjer i sängen kanske inte är min favorit men efter 4 dagar här kan jag inte klandra dem.
Vad skulle ni välja själva? En bitter 60åring med grått hår som luktar fisk och spelar upp era pengar på bingo eller en fräsch 25åring i varmt klimat?
Jag citerar Andy "Det är inte okej, men vad fa-an vi är gifta och det handlar om att ge och ta."

Det finns däremot en man som skiljer sig från mängden, Larry.
Larry är 60+ och Pimp på ön, han försöker också marknadsföra sin nya efterrätt "leche flan". Leche plan är igentligen en brylé pudding men jag har inte mage att krossa hans iver.
Larry är också fixare och har skrivit ner en vägbeskriving till Boracay åt oss. Varför ta den enkla vägen med flyg när man kan åka träbåt och cykel i tyfonen som är på väg?
Jag har lovat Larry att jag ska hjälpa han med marknadsföringen av hans uppfinning och han är eld och lågor.
Tydligen så är jag Princess josefine och nästa gång jag kommer hit vet alla vem jag är, han säger också att jag kommer bli gravid inom 2 månader eftersom hans Leche flan innehåller en special ingrediens.
Igår sa han "I'm sad the weather was bad becouse I really want you to taste my balls". Han hade bjudit ut mig och Matt på en picnic med hans vänner och lagat mat hela natten men vädret var för dåligt så allt blev inställt. To bad to bad...

Dock har jag lite dåligt samvete för att jag förstört alla Matt´s chanser att hitta en tjej på ön. Alla trodde nämligen att vi var ett par, efter att vi idag förklarat att vi definitivt bara var vänner och att vi båda är singlar så gjorde jag honom en tjänst och gick hem. Enligt ägarna på ICE BLUE är matt stor nog att blanda sina egna drinkar och ställer därför bara fram en flaska rom på bardisken till hans förfogande.
Hur som helst vill jag tacka Bantayan för en sjuk jävla upplevelse, alla drinkar "on the house" och galet många skratt.

Överlever vi hellriden i morgon så kommer jag träffa mina förlorade kroppsdelar och utforska nattlivet i boracay.
Den som lever får se. Fuck off

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Saay whaaat?